Przetargi
OGÓLNE WARUNKI DOSTAW W TAMEH POLSKA SP. Z O.O.
Spis treści
§ 1. Definicje.
§ 2. Postanowienia ogólne.
§ 3. Zamówienia.
§ 4. Dostawa.
§ 5. Dokumenty Dostawy.
§ 6. Faktura za dostawę.
§ 7. Termin płatności
§ 8. Jakość, gwarancja, reklamacje.
§ 9. Postanowienia końcowe.
pokaż więcej
- 1.Definicje
- Dostawa – fizyczne dostarczenie zamówionych materiałów do miejsca wskazanego przez TAMEH POLSKA sp. z o.o. lub wykonanie usługi zleconej przez TAMEH POLSKA sp. z o.o.,
- Dostawca – wszystkie podmioty, z którymi TAMEH POLSKA sp. z o.o. zawiera umowy lub składa zamówienia na materiały i usługi,
- Ogólne Warunki Dostaw (OWD) – niniejszy dokument określający ogólne warunki współpracy z dostawcami materiałów i usług dla TAMEH POLSKA sp. z o.o.,
- Zamówienie – dokument będący podstawą dostawy materiałów lub usług dla TAMEH POLSKA sp. z o.o.; jako zamówienie rozumiana jest także umowa zawarta między TAMEH POLSKA sp. z o.o. a Dostawcą.
- 2.Postanowienia ogólne
- Podstawą dla wszystkich dostaw materiałów i usług dla TAMEH POLSKA sp. z o.o. są wyłącznie, sporządzone na podstawie ofert dostawców, umowy i zamówienia, których integralną częścią są niniejsze Ogólne Warunki Dostaw.
- Dostawcy składają oferty nieodpłatnie w formie jaka została określona przez TAMEH POLSKA sp. z o.o. w zapytaniu do Dostawcy. Ustala się przy tym dwa dominujące sposoby składania ofert:
- W formie pisemnej (oferta musi zostać podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Dostawcy),
- W formie elektronicznego pliku utworzonego poprzez zeskanowanie oferty w formie pisemnej (oferta musi zostać podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Dostawcy).
- TAMEH POLSKA sp. z o.o. może odstąpić od zastosowania wymienionych w ust. 2. powyżej sposobów składania ofert i poprosić Dostawcę o jej złożenie w innej formie (np. w e-mailu, elektronicznym edytowalnym pliku). Informacja o sposobie składania ofert umieszczana jest w zapytaniu składanym do Dostawców.
- W uzasadnionych przypadkach TAMEH POLSKA sp. z o.o. ma prawo żądać od Dostawców złożenia wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach, według wyboru Dostawcy:
- W pieniądzu, wpłaconym przelewem na wskazany rachunek bankowy,
- W gwarancjach bankowych,
- W gwarancjach ubezpieczeniowych.
- TAMEH POLSKA sp. z o.o. zwróci wadium wszystkim dostawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Dostawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Dostawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, TAMEH POLSKA sp. z o.o. zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia. W przypadku odstąpienia Dostawcy od zawarcia umowy, wadium nie jest zwracane. Wadium uznaje się za złożone z chwilą uznania na rachunku bankowym TAMEH POLSKA sp. z o.o. lub z chwilą skutecznego dostarczenia gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej.
- Ewentualne próbki towarów dostarczane są przez Dostawcę nieodpłatnie i na jego koszt.
- Zamówienia ustne, jak też uzgodnienia na temat zmian i uzupełnień zamówień pisemnych, złożonych przez TAMEH POLSKA sp. z o.o. wymagają pisemnego potwierdzenia.
- Wszelkie powiadomienia pomiędzy TAMEH POLSKA sp. z o.o. a Dostawcą (o ile w tekście dokumentu Ogólne Warunki Dostaw nie zostało zaznaczone inaczej) są dokonywane na piśmie: listem poleconym lub pocztą elektroniczną.
- Oferta złożona przez Dostawcę jest ważna przez okres 3 miesięcy kalendarzowych chyba, że w zapytaniu określono inny termin ważności ofert.
- W przypadku, gdy Dostawca odstępuje od złożonej oferty lub warunków w niej określonych (w okresie ważności oferty), TAMEH POLSKA sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania za szkody (w tym utracone korzyści), jakie poniósł w związku z odstąpieniem Dostawcy. Ponadto fakt rezygnacji ze złożonej oferty będzie uwzględniany w ocenie merytorycznej Dostawcy decydującej o liście potencjalnych firm zapraszanych do przyszłych postępowań zakupowych.
- Akceptacja zapisów „Ogólnych Warunków Dostaw w TAMEH POLSKA sp. z o.o.” jest równoznaczna z akceptacją tożsamych zapisów w umowie z Dostawcą. Umowa między stronami jest dokumentem nadrzędnym w stosunku do Ogólnych Warunków Dostaw.
- 3.Zamówienia
- TAMEH POLSKA sp. z o.o. zleca Dostawcy dostawę materiałów lub usług na podstawie Zamówienia w formie pisemnej lub elektronicznej (przesłanego pocztą elektroniczną). Zamówienie określa co najmniej rodzaj materiału lub usługi, ilość, cenę jednostkową i łączną netto, sposób i rodzaj opakowania, termin i miejsce wykonania dostawy. W przypadku zawarcia umowy między TAMEH POLSKA sp. z o.o. a Dostawcą, nie jest konieczne wysyłanie pisemnego Zamówienia.
- Każde zamówienie składane przez TAMEH POLSKA sp. z o.o. posiada numer, na który Dostawca ma obowiązek powołać się w swoich dokumentach dostawy, a w szczególności na fakturze oraz na dowodzie dostawy.
- Przyjęcie do realizacji Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją OWD.
- Odmienne od OWD warunki dostaw są wiążące wyłącznie wtedy, jeżeli zostaną potwierdzone na piśmie przez TAMEH POLSKA sp. z o.o.
- 4.Dostawa
- Dostawa powinna być zrealizowana na warunkach podanych w dostarczonym Zamówieniu co do przedmiotu Dostawy, jego jakości i ilości, ceny, terminu realizacji oraz miejsca wykonania Dostawy.
- Termin Dostawy biegnie od dnia złożenia Zamówienia.
- Dostawca ma obowiązek bezwzględnie przestrzegać terminu Dostawy. W przypadku, gdy Dostawca uzna, że nie będzie w stanie dotrzymać ustalonych w potwierdzeniu Zamówienia terminów Dostaw zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt TAMEH POLSKA sp. z o.o., podając jednocześnie powody zwłoki oraz przewidywany czas jej trwania.
W takim przypadku TAMEH POLSKA sp. z o.o. zastrzega sobie prawo, a Dostawca akceptuje prawo TAMEH POLSKA sp. z o.o. do rezygnacji z zamówienia bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. - Dostawca w każdym przypadku odpowiada za powstałe szkody z tytułu niezrealizowania, nieterminowego zrealizowania lub nienależytego zrealizowania potwierdzonego Zamówienia.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do naliczania kar za niedotrzymanie warunków Zamówienia/Umowy.
- Dostawa powinna być dokonana do miejsca wskazanego przez TAMEH POLSKA sp. z o.o. w Zamówieniu na koszt i ryzyko Dostawcy chyba, że Zamówienie przewiduje inaczej.
- 5.Dokumenty Dostawy
- Akceptacja Dostawy w przypadku dostaw, wymaga od Dostawcy dostarczenia jednego z dokumentów np.: WZ, kopia faktury, list przewozowy.
- Akceptacja Dostawy w przypadku usług, wymaga od Dostawcy podpisania dokumentu potwierdzającego odbiór wykonanej usługi („Protokół odbioru usługi (prac)”).
- Dokument wymieniony w ust. 2 powyżej jest obligatoryjnie wymaganą podstawą do zaakceptowania przez TAMEH POLSKA sp. z o.o. faktury VAT wystawionej przez Dostawcę.
- Dokument „Protokół odbioru usługi (prac)” powinien zostać sporządzony przez Dostawcę na wzorze stanowiącym integralną część niniejszych Ogólnych Warunków Dostaw w trzech jednobrzmiących egzemplarzach.
- Dostawca jest zobowiązany wypełnić oraz podpisać trzy egzemplarze dokumentu „Protokół odbioru usługi (prac)”, a następnie przekazać je do zatwierdzenia przez pracownika TAMEH POLSKA sp. z o.o., który odpowiada za Dostawę. Dostawca ma obowiązek uzyskania zatwierdzenia Dostawy.
- TAMEH POLSKA sp. z o.o., w przypadku stwierdzenia niezgodności Dostawy z umową lub Zamówieniem, rezerwuje sobie prawo do odmówienia przyjęcia Dostawy:
- Wzywając Dostawcę w drodze procesu reklamacji do dostarczenia materiałów lub usług zgodnych z umową lub Zamówieniem,
- Decydując o zwrocie dostarczonych materiałów zgodnie z zapisami zawartymi w ust. 8 poniżej.
- Odbiór materiału lub usługi następuje z zastrzeżeniem prawa do przeprowadzenia późniejszej kontroli przez TAMEH POLSKA sp. z o.o. Potwierdzenie odbioru nie oznacza potwierdzenia jakości przyjętego towaru i zgodności zakresu dostawy. TAMEH POLSKA sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do skontrolowania dostawy w trakcie wykorzystywania dostarczonych materiałów lub usług oraz do rozpoczęcia procesu reklamacyjnego w przypadku, gdy dostarczone materiały lub usługi odbiegają od warunków zawartych w umowie lub Zamówieniu.
- TAMEH POLSKA sp. z o.o. zastrzega sobie prawo zwrotu materiałów:
- Niezgodnych z Zamówieniem (w tym o niższej jakości lub ilości),
- Dostarczonych nieterminowo z przyczyn leżących po stronie Dostawcy,
- Niezamówionych.
- W przypadkach opisanych w ust. 8 niniejszego Działu TAMEH POLSKA sp. z o.o. zawiadomi Dostawcę o terminie, w którym zobowiązany on jest ten towar odebrać lub dostarczy go Dostawcy. Zarówno odbiór przez Dostawcę, jak i zwrotna dostawa odbywać się będą na koszt Dostawcy.
- 6.Faktura za dostawę
- Jedna faktura powinna odpowiadać jednemu zamówieniu TAMEH POLSKA sp. z o.o.
W przypadku zamówień, których realizacja jest rozłożona na więcej niż jedną Dostawę, TAMEH POLSKA sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do decyzji o ich konsolidacji w ramach jednej faktury lub o wystawieniu oddzielnych na każdą Dostawę. - Faktura musi zawierać wszystkie dane wymagane przepisami prawa oraz w szczególności:
- Poprawne dane rejestrowe TAMEH POLSKA sp. z o.o. (nazwę, adres siedziby, NIP),
- Numer Zamówienia TAMEH POLSKA sp. z o.o. / numer umowy,
- Nazwę dostarczonych materiałów lub usług (zgodnie z Zamówieniem),
- Ilość,
- Cenę.
- Układ asortymentu materiałów lub usług podanych na fakturze powinien odpowiadać kolejności materiałów i usług według umowy lub Zamówienia TAMEH POLSKA sp. z o.o.
- W przypadku, gdy faktura nie spełnia wymagań określonych w pkt. 2 niniejszego Działu, w szczególności, gdy cena na fakturze jest niezgodna z ceną obowiązującą w dniu Zamówienia lub gdy ilości towarów podane na fakturze nie są zgodne z ilościami faktycznie dostarczonymi, nastąpi odmowa zapłaty całej faktury. TAMEH POLSKA sp. z o.o. powiadomi Dostawcę o fakcie niezgodności treści faktury i wystąpi o dostarczenie faktury korygującej.
- Dostawca jest zobowiązany skutecznie dostarczyć fakturę na adres TAURON Obsługa Klienta Sp. z o.o., ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice. Dopuszcza się przesyłanie faktur drogą elektroniczną po uprzednich wzajemnych uzgodnieniach.
- Jedna faktura powinna odpowiadać jednemu zamówieniu TAMEH POLSKA sp. z o.o.
- 7.Termin płatności
- Płatność za dostarczone materiały lub usługę następuje w terminie nie krótszym niż 45 dni od daty otrzymania przez TAMEH POLSKA sp. z o.o. prawidłowo wystawionej faktury, to jest spełniającej wymogi określone w §6. ust. 2, o ile TAMEH POLSKA sp. z o.o. i Dostawca nie uzgodnią inaczej w treści Zamówienia lub umowy.
- W przypadku, gdy zamówione materiały lub usługi nie zostały dostarczone pomimo wystawionej faktury, Dostawca zobowiązany jest wystawić fakturę korygującą.
- W przypadku, gdy zamówione materiały lub usługi zostaną dostarczone / wykonane po dniu otrzymania faktury, termin płatności będzie liczony od dnia dostarczenia materiałów / wykonania usługi.
- Za termin zapłaty faktur strony uznają daty obciążenia rachunku bankowego TAMEH POLSKA sp. z o.o.
- W przypadku określonym w ust. 2 powyżej termin płatności ulega automatycznemu przedłużeniu i liczony jest od dnia otrzymania przez TAMEH POLSKA sp. z o.o. prawidłowo wystawionej faktury, faktury korygującej lub noty korygującej.
- 8.Jakość, gwarancja, reklamacje
- Dostawca gwarantuje, że zamówione materiały lub usługi będą posiadać zapewnione umownie właściwości. Usługa powinna zostać wykonana zgodnie z najnowszym stanem wiedzy i techniki.
- Dostawca gwarantuje, że jakość i oznakowanie dostarczonych materiałów będą odpowiadać obowiązującym normom, zgodnie z obowiązującymi przepisami, jak również wymaganiom określonym w Zamówieniu i niniejszych Ogólnych Warunkach Dostaw.
- Na Dostawcy ciąży obowiązek uzyskania wszelkich zezwoleń, atestów oraz innych dokumentów wymaganych przepisami prawa, pozwalających na dopuszczenie materiałów do obrotu. Kopie powyższych dokumentów Dostawca doręczy TAMEH POLSKA sp. z o.o. na jej żądanie.
- Dostawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady materiałów lub usług.
- W przypadku towarów objętych gwarancją, Dostawca jest zobowiązany dostarczyć wraz z materiałami lub usługami odpowiednie dokumenty gwarancyjne.
- Dostawca ponosi koszty związane z naprawami przedsprzedażnymi, gwarancyjnymi i wykonywanymi w ramach rękojmi.
- TAMEH POLSKA sp. z o.o. będzie przesyłała reklamację w formie pisemnej lub elektronicznej na adres Dostawcy.
- Dostawca zobowiązany jest rozpatrzyć reklamację TAMEH POLSKA sp. z o.o. w terminie 7 dni od otrzymania dokumentu reklamacyjnego i przesłać pisemną odpowiedź na adres siedziby TAMEH POLSKA sp. z o.o. Nie zajęcie przez Dostawcę w powyższym terminie żadnego stanowiska wobec złożonej reklamacji traktowane będzie jako jej uznanie.
- TAMEH POLSKA sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wstrzymania płatności za fakturę w trakcie procesu reklamacyjnego.
- 9.Postanowienia końcowe
- Jeżeli Dostawca w celu wykonania przedmiotu zamówienia otrzymał materiały, projekty lub inne dokumenty, mogą one zostać wykorzystane jedynie zgodnie z określonym w Zamówieniu przeznaczeniem i udostępnione osobom trzecim wyłącznie w tym celu za pisemną zgodą TAMEH POLSKA sp. z o.o.
- Materiały określone w ust. 1 powyżej są własnością TAMEH POLSKA sp. z o.o. i po wykonaniu Zamówienia należy je niezwłocznie zwrócić TAMEH POLSKA sp. z o.o. na koszt Dostawcy.
- Dostawca nie może naruszać praw osób trzecich, a w szczególności prawa do znaku towarowego, zastrzeżonego wzoru użytkowego, nazwy handlowej, praw autorskich oraz patentu. Wszelką odpowiedzialność z tytułu naruszenia tych praw ponosi wyłącznie Dostawca.
- Strony ustalają, że przeniesienie przez Dostawcę na osobę trzecią wierzytelności, przysługującej mu ze strony TAMEH POLSKA sp. z o.o. z tytułu dostawy towaru lub usługi może nastąpić jedynie po udzieleniu przez TAMEH POLSKA sp. z o.o. pisemnej zgody na dokonanie tej czynności.
- Strony zobowiązują się do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji poufnych, o których dowiedzą się lub które zostaną przekazane w trakcie współpracy. Obowiązek powyższy pozostaje w mocy zarówno w trakcie obowiązywania umowy lub realizacji Zamówienia, jak i po ich wykonaniu. Przez informację poufną rozumie się każdą informację o takim charakterze (lub uważaną za taką), której ujawnienie osobom trzecim może wyrządzić szkodę stronie niezależnie od zawodowego, handlowego lub innego charakteru tej informacji. Informacją poufną jest w szczególności informacja dotycząca wysokości obrotów między stronami. Ujawnienie informacji poufnej może nastąpić, jeżeli obowiązek jej ujawnienia wynika z przepisów prawa, w trybie i zakresie określonym tymi przepisami.
- W uzasadnionych przypadkach (brak Dostawcy w bazie kontrahentów) TAMEH POLSKA sp. z o.o. ma prawo żądać od Dostawcy bankowego potwierdzenia numeru konta, na które będzie regulował swoje zobowiązania wobec Dostawcy.
- Wszelkie zmiany Umowy, Zamówienia lub niniejszych Ogólnych Warunków Dostaw wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- W sprawach nieuregulowanych Umową, Zamówieniem lub niniejszymi Ogólnymi Warunkami Dostaw stosuje się odpowiednie przepisy prawa.
- Każdemu Dostawcy przysługuje prawo złożenia reklamacji zarówno na etapie postępowania w sprawie wyboru Dostawcy, jak i współpracy z TAMEH POLSKA sp. z o.o. Dostawca przesyła reklamację w formie elektronicznej na adres wskazany w trakcie postępowania zakupowego. Wszystkie reklamacje zostaną rozpatrzone niezwłocznie.
- Wszelkie spory wynikające z Umowy, Zamówienia lub Ogólnych Warunków Dostaw rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby TAMEH POLSKA sp. z o.o.